fbpx
צפוף בחדר
שי זילברבוש / צוות צעד ראשון

שי זילברבוש / צוות צעד ראשון

צפוף בחדר

בזמן שהתינוק גדל, מתפתח ותנועתי יותר מתפתחת גם הקוגניציה, ההבנה.

אנחנו יכולים בשלב זה, בד”כ סביב גיל 9-12, להתחיל לחשוף אותו לכל מיני חוויות שקשורות ללמידה דרך תנועה.

התינוק בעצם נפגש עם סיטואציה חדשה, יש “בעיה” והוא צריך עכשיו “לפתור” אותה.

אפשרו לו לחוות מבלי לשדר לו שאנחנו חוששים מהחוויה החדשה. תהיו שם רק להשגיח.

במקרה כאן בסרטון המשטח ממוזרן ומרופד ולכן אין חשש במידה וייפול.

המכשולים בחדר יאתגרו את התינוק, יאפשרו לו לראות אתכם ואת החדר בצורה אחרת.

תוכלו לשחק איתו משחקי “קוקו”, גרו אותו להתמודד עם האתגר, למצוא פתרון לבעיה החדשה (המכשול) שנוצרה. זוזו ברחבי החדר, שנו את מיקומכם מיד פעם.

ניתן ליצור סביבה כזו בבית או למצוא ג’ימבורי מתאים. באופן הזה התינוק יזחל, יטפס, יעמד וגם יחווה נפילה והכל ממקום בטוח כשאמא/אבא לידם.

אולי פעם יחליט לטפס על הכרית כדי להגיע ופעם אחרת יחליט לזחול מסביב. כל חוויה כזו מייצרת למידה.

בהצלחה!

לצפייה בסרטון:

תהליכים אלו אינם מהווים תחליף לאבחון או ייעוץ רפואי של אורתופד או רופא ילדים וניתנים ליישום רק לאחר הדרכה מעשית של מדריך מוסמך מטעם שיטת צעד ראשון. מטרתנו במידע הזה, היא לחשוף הורים לכיוונים שונים של הדרכה. סרטון זה מהווה דוגמה בלבד לאופן העבודה שלנו בשיטה ואינו מתיימר לתת מענה יסודי למצב הזה.

שתפו: