fbpx

הגישה שלנו​

מתוך ניסיון של למעלה מ-25 שנים בהדרכת משפחות לילדים עם עיכוב התפתחותי וצרכים מיוחדים, אנו מאמינים שלכל מוח אנושי יש יכולת ללמוד תפקודים חדשים, לעקוף את הפגיעה וליצור מסלולי למידה חדשים שיובילו לתפקוד טוב יותר. הורים המקבלים מידע, כלים והדרכה – יכולים להשפיע משמעותית על התפתחות ילדיהם ועל שיפור המיומנות שלהם. בתהליך בצעד ראשון נוצר שיפור מבחינה התפתחותית באמצעות מימוש הפוטנציאל ללמידה של הילד.

החזון של צעד ראשון בתחום עבודה עם ילדים עם צרכים מיוחדים, מדבר על כך שכל משפחה שצריכה, תוכל לקבל את הסיוע הנדרש על מנת לעבור את תהליך ההדרכה בשיטת צעד ראשון ובאמצעותו לעשות את השינוי.

אין ספק שזהו אתגר קשה ומורכב, במיוחד עבור ההורים שללא הכנה מוקדמת, נדרשים להתמודד עם שינוי באורח חייהם ועם קשיים פיזיים ומנטליים יומיומיים.

אנו מתייחסים לספקטרום רחב של הפרעות, ביניהן: תסמונות גנטיות, פגיעות מוחיות, הפרעות תקשורת ואוטיזם, עיכובים והפרעות בתנועה, היפוטוניה, אפילפסיה, הפרעות אכילה קשות, הפרעות קשב וריכוז ועוד.

מתוך ניסיון של שנים רבות בעבודה עם משפחות בארץ ובחו”ל, אנו מאמינים שהורים המקבלים מידע, כלים, הדרכה ותמיכה – יכולים להשפיע משמעותית על התפתחות ילדיהם, על שיפור המיומנות שלהם ועל הדינאמיקה הטיפולית הפנים משפחתית.

זו הסיבה שתהליך העבודה עם צעד ראשון, כולל תהליך למידה מקיף עם ההורים, כמפתח ליצירת השינוי בהתפתחות ילדיהם.

המוטו בצעד ראשון הוא שכל ילד יכול לממש את הפוטנציאל שלו.

שנים של עבודה עם ילדים רבים, הובילה אותנו למסקנה:

גם לילדים עם פגיעות, תסמונות והפרעות, יש יכולת ללמוד תפקודים חדשים, לעקוף את הפגיעה וליצור מסלולי למידה חדשים שיובילו לתפקוד טוב יותר.

על מפתח השיטה

שי הוא האיש העומד מאחורי שיטת צעד ראשון, מייסד השיטה והמכללה.
שי מומחה להתפתחות תינוקות וילדים ומורה בכיר לשיטת פלדנקרייז, נשוי לאורנית ואב לשלושה ילדים.

הוא מוכר בתחום התפתחות הילד כדיאגנוסטיקן מדויק ומטפל בעל אינטואיציה חזקה. במשך תקופה ארוכה שימש שי כיועץ קבוע בתחום התפתחות ילדים בפאנל מומחים במסגרת תוכנית הבוקר בטלוויזיה.

בשנת 2000 הוא בנה והקים את מכללת צעד ראשון אשר הכשירה למעלה מ-2,500 מדריכי התפתחות תינוקות בשיטה, ועד היום הוא עומד בראשה.
במהלך 35 שנות עבודתו, אבחן, הדריך וטיפל שי בהצלחה גדולה במאות ילדים עם צרכים מיוחדים ובבני משפחתם.

שי הינו המנהל המקצועי של מרכז צעד ראשון לעבודה עם תינוקות וילדים מגיל לידה ומעורבותו באה לביטוי בצורה ישירה או עקיפה בכל אבחון ותהליך טיפולי.

שי מאמין (ומוכיח זאת בעבודתו), שגם ילדים עם צרכים מיוחדים יכולים להתקדם, להתפתח ולמצות את הפוטנציאל הגלום בהם, גם אם הוא אינו נראה לעין. לשם כך, חשוב שהוריהם וסביבתם הקרובה תבין טוב יותר את צרכיהם ותדע כיצד לתקשר איתם. הכלים שהם מקבלים בתהליך הטיפולי בצעד ראשון, מסייעים להם קודם כל להרגיש טוב יותר עם עצמם ולא פחות חשוב, להסתדר טוב יותר עם הסביבה.

החזון של שי מדבר על כך שכל משפחה שצריכה, תוכל לקבל את הסיוע הנדרש על מנת לעבור את התהליך הטיפולי בשיטת צעד ראשון ובאמצעותו לעשות את השינוי.

שי דובר שש שפות: אנגלית, גרמנית, איטלקית, רוסית, פורטוגזית ועברית והוא גם טס לאבחונים ותהליכים אינטנסיביים ברחבי העולם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם!