fbpx

ד"ר הגר הראל

מרצה חיצונית במכללת צעד ראשון

פסיכולוגית קלינית, מתמחה בטיפול בנשים בנושאים של היריון ולידה (עיבוד לידה, דיכאון לאחר לידה, ראשית האמהות, חרדות בהריון, לידה מוקדמת, לידה שקטה וכדומה).

מטפלת בגישה דינמית בשילוב EMDR.

מרצה בפורומים שונים בנושאים שונים: הקשרים המוקדמים בין הורים וילדים, דיכאון לאחר לידה, פגות וכדומה.

ד"ר סיגלית דסה

מרצה חיצונית במכללת צעד ראשון

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני המכללה האקדמית וינגייט, תואר שני בחינוך גופני באונ’ חיפה, ותואר שלישי בחינוך גופני ופסיכולוגיה באונ’ UBB.

מתמחה בהוראת אנטומיה, פיזיולוגיה, למידה מוטורית ונושאים רבים נוספים בתחום התנועה והשיקום. ההרצאות והסדנאות הן במסגרת לימודי האוסטיאופטיה, החינוך הגופני, לימודי הכשרת מאמנים ומדריכים בספורט, ולימודי הספורט טיפולי.

מרכזת ומנהלת מקצועית של תחום המאמנים השיקומיים במכללה האקדמית וינגייט.

“מזה כ- 25 שנים אני מאמנת, ומתאימה תוכניות אימון המותאמות ליכולות הפיזיות והמנטליות של המתאמנים וזו המומחיות שלי! להתאים ולהנגיש תנועה מיטבית. אני מוצאת עיניין רב בחקר התנועה, גוף האדם, התפתחות, אסטרטגיות למידה מוטורית וכן בהשפעות פסיכולוגיות על ביצועים מוטורים”

ד"ר רוני מזרחי

מרצה חיצונית במכללת צעד ראשון

בעלת תואר ד”ר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון, בוגרת קורס מטפלים ברפלקסולוגיה ושיאצו במכללת מדיסין, בוגרת קורס היפנוזה רפואית בביה”ח תל השומר.

עוסקת ברפואה אינטגרטיבית ורופאה מייעצת ב”כללית רפואה משלימה” מזה 25 שנה.

מטפלת בהיפנוזה רפואית מזה 10 שנים. מורשית היפנוט מטעם משרד הבריאות וחברה באגודה הישראלית להיפנוזה.

מטפלת בנוער ובמבוגרים, בעיקר בהרגעת מתחים וחרדת בחינות, בשיפור השינה ובהקלה על תסמינים גופניים הנובעים ממתח ורגישות-יתר.

מרצה על הקשרים בין הגוף לנפש ומלמדת היפנוזה עצמית להרגעת מתחים ולחצים.

יסמין פליגלמן

מנהלת קורס להכשרת מדריכים

שמי יסמין פליגלמן, נשואה לאייל ואמא לעמרי ונועה. בעלת תואר ראשון בערבית ומזרח תיכון, דולה, יועצת שינה, מדריכה בשיטת צעד ראשון כבר 6 שנים וכיום אני מנהלת קורסים.


בצבא שירתתי בתפקיד שעוסק בערבית ומזרח תיכון ולכן גם בחרתי ללמוד תואר בתחום אחרי הצבא, מהר מאוד הבנתי שאני לא ממש מוצאת את עצמי בתחום ואחרי שילדתי את בני הבכור נתקלתי במפגש הורים וילדים במישהי שהייתה דולה. מיד ידעתי שזה מה שאני באמת רוצה לעשות ומאז אני עוסקת בזה 15 שנה, כיום אני עדיין עוסקת בהכנות ללידה ומכינה זוגות ונשים באופן פרטני. 


אחרי המון שנים בתור דולה חיפשתי דרך להעמיק את הליווי על מנת שאוכל לעזור לזוגות ומשפחות מעבר לתהליך הלידה עצמו. לכבוד יום הולדת 40 החלטתי לתת לעצמי מתנה והלכתי ללמוד בצעד ראשון להיות מדריכה. ממש בימים הראשונים של הלימודים הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות, ועשיתי סוג של הסבה מדולה למדריכה בשיטת צעד ראשון.


אני אוהבת את שיטת צעד ראשון בעיקר מהסיבה שאנחנו מסתכלים על התינוק כמכלול, משהו מאוד הוליסטי וחוויתי. ההורים והסביבה ההתפתחותית הם חלק בלתי נפרד, אנחנו לא מטפלים בתינוק, אלא מדריכים את הדמויות בסביבה ההתפתחותית להבין איך הם יכולים להוביל אותו לממש את הפוטנציאל ההתפתחותי שלו. אני מאוד מאמינה בשיטה ובמה שעומד מאחוריה כי בסוף אני גם רואה שזה עובד.


כיום אני לא רק מדריכה בשיטת צעד ראשון אלא גם מנהלת קורסים. מגיל מאוד צעיר הבנתי שאני יודעת להעביר חומר בצורה טובה. חשוב לי להעביר את המסר הלאה ולהכשיר את דור ההמשך, זה נותן לי סיפוק אדיר. הרבה פעמים מגיעות ללימודים נשים שמאוד אוהבות תינוקות, אבל חשוב להבין שהעבודה בצעד ראשון היא מעבר לזה. היא נעשית בעיקר אל מול ההורים, כאן נמצא כובד המשקל, אם את רוצה להיות במקום של נתינה, הדרכה והקשבה להורים ולתינוקות זה המקום בשבילך.

דורית בוחניק

מנהלת קורס להכשרת מדריכים

בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה ומדעי החברה, בוגרת מסלול מדריכי התפתחות תינוקות במכללת צעד ראשון.

מדריכה במפגשים פרטניים הורים לתינוקות עם עיכוב או קושי מוטורי-התפתחותי.

מדריכה בסדנאות, מרצה לצוותים מקצועיים ולהורים.

מנהלת קורסים במסלול מדריכי התפתחות תינוקות במכללת צעד ראשון, יועצת שינה ורפלקסולוגית מוסמכת.

נשואה לקובי, אמא לפלג, נועם ויאיר.

“מעטים האנשים שהתמזל מזלם והחיים עצמם הובילו אותם לעסוק בתחום לו נועדו.. ואני אחת מבעלי המזל הזה”

קרן טריפ

מנהלת קורס להכשרת מדריכים ומדריכת משפחות

שמי קרן טריפ, בת 44, נשואה ואמא לחמישה ילדים. אני בעלת תואר ראשון בניהול וכלכלה, מדריכת הורים בהתמחות של צרכים מיוחדים ועברתי הכשרה כמטפלת ABA. כיום, אני מנהלת קורסים במכללת צעד ראשון ואחראית על תחום משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים.

לפני 18 שנה כשהבן הבכור שלי נולד, שי זילברבוש השתתף בתוכנית טלוויזיה “גלריית המומחים” של רבקה מיכאלי בנושא התפתחות תינוקות ואני הייתי מהופנטת לתוכנית, כל יום הייתי מחכה ומתרגלת עם הבן שלי.

זו בעצם הייתה ההיכרות הראשונית שלי עם צעד ראשון והחלום שלי היה ללכת ללמוד שם. לקח המון שנים עד שאזרתי אומץ ובסופו של דבר התחלתי, מאז אני מדריכה וחלק מצוות צעד ראשון כבר 7 שנים.

תמיד הייתי מחוברת לעולם התינוקות, מאז שהייתי ילדה ידעתי שאעסוק בתחום שקשור לילדים. יש משהו מאוד מיוחד בזה שאני יכולה לעזור למשפחות לעשות שינוי קטן שבסופו של דבר מוביל לשינוי מאוד גדול גם לילד וגם להורים.

אני אוהבת להיות חלק מהדרך של הורים ותינוקות, להיות אוזן קשבת ולתת כלים ומידע. בסופו של דבר הילדים שלנו לא נולדים עם ספר הוראות ואני שמחה לעזור להורים לחוות כניסה קלה יותר לעולם ההורות, בשבילי זו ממש שליחות.

כדי לעסוק בתחום צריך המון סבלנות, יצירתיות, רגישות ולב גדול. כשאת קמה בבוקר ונהנית ממה שאת עושה – זה כל ההבדל. היום בתור מנהלת קורס, אני הכי נהנית לראות את התהליך שהסטודנטיות עוברות עם עצמן. את החשיבה שמשתנה, את נקודות המבט החדשות שנוצרות, את היכולת לרדת לפרטים, להיות מדויקות ולמצוא את הדרך שלהן.

טל שחר מלכה

מנהלת קורס להכשרת מדריכים

בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ומנהל עסקים,

בוגרת מסלול הכשרת מדריכי התפתחות תינוקות במכללת צעד ראשון, מנהלת קורסים במכללת צעד ראשון, מדריכה בסדנאות ליווי התפתחותי, אבחונים, שיעורים פרטיים, ייעוצי שינה, ליווי והנחיית צוותים בגנים.

נשואה לתומר ואמא לאיתי ,רוני וגיא.

“אחרי עשור במשרד עו”ד, השינוי הגיע בזכות הילדים הפרטיים שלי, דרכם נחשפתי לשיטה והתאהבתי. אז נפל האסימון והבנתי ‘זה מה שאני רוצה לעשות כשאהיה גדולה’. מודה על הזכות לגעת וללוות משפחות שלמות שחוזרות גם עם ילד שני, שלישי ואפילו רביעי… אני בהחלט מרגישה שבחרתי נכון”.

שרון ברוך

מדריכת משפחות

שמי שרון ברוך, נשואה ליניב ואמא ל-3 בנים.

בעלת תואר ראשון במדעי הרוח, בוגרת מסלול תינוקות וילדים במכללת צעד ראשון.

מדריכה ומנחה הורים להתפתחות תינוקות וילדים ומנהלת תהליכים עם משפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים בארץ ובחו”ל.

“לפני כעשור עשיתי שינוי מניהול משאבי אנוש לתחום ליווי התפתחותי לתינוקות וילדים, שינוי שפתח לי צוהר לעולם שאני אוהבת ומחוברת אליו, תחום מרתק ומלא משמעות ועשייה.

בעבודתי אני זוכה ללוות ולהדריך משפחות ולייצר שינוי משמעותי בחייהם תוך למידה מתמדת, התפתחות אישית ומקצועית וסיפוק רב.”

דורית קינן

מדריכת משפחות

אמא לשני בנים בוגרים, יהלי וגוני.

בוגרת מסלול הכשרת מדריכי התפתחות תינוקות במכללת צעד ראשון, מנהלת תהליכים התפתחותיים עם משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים בארץ ובעולם בשיטת ובמסגרת צעד ראשון

מדריכה להתפתחות תינוקות, יועצת שינה ומנחה להתפתחות השפה והתקשורת במסגרת פרטית, משפחות וצוותי גן.

“בחרתי להיות חלק מצוות צעד ראשון כדי להשפיע על הסביבה ההתפתחותית בה גדלים היום תינוקות. בכל פעם שאני נפגשת עם משפחה שזקוקה לעזרתי בנושא התפתחות, שינה, שפה או תקשורת, אני יוצאת לחולל שינוי ולהוביל אותם להנות מחוויית ההורות”

לילך עזרא

מנהלת קורס להכשרת מדריכים

שמי לילך עזרא, נשואה לנועם ואמא לשלושה ילדים. אני מדריכה בשיטת צעד ראשון כבר 12 שנה, וכיום מנהלת קורסים ומנהלת מקצועית של מכללת צעד ראשון.

את דרכי בצעד ראשון התחלתי לאחר שהתמודדנו עם קושי כאשר בני האמצעי היה בן 8 חודשים. לראשונה בחיי פניתי למדריכת התפתחות תינוקות שעבדה בשיטת צעד ראשון. החוויה איתה הייתה כל כך משמעותית עבורי, קיבלתי ממנה פידבק על כך שאני עובדת נכון עם התינוק והתהליכים שעשיתי איתה עזרו לבני בצורה מאוד מהירה, תוך שלושה ימים כבר ראיתי שיפור משמעותי. כשנכנסתי להריון עם בתי הבנתי שאני רוצה לעשות הסבת מקצוע, ולהגשים חלום ילדות לעבוד עם ילדים.

תוך יומיים נרשמתי ללימודים במכללת צעד ראשון ומאז אני עושה את מה שאני אוהבת. הדבר שאני הכי מתחברת אליו הוא לעזור להורים ומשפחות, אני אוהבת לראות איך בעזרת הדרכה גם הפעוט שהצטרף למשפחה מקבל בסיס טוב יותר, וגם המשפחה כולה עוברת שינוי לטובה.

כיום במסגרת עבודתי, מעבר להיותי מדריכה, אני מכשירה מדריכות חדשות בשיטת צעד ראשון וגם שם אני מרגישה שיש לי את האפשרות לעזור למשפחות דרך המדריכות שמעבירות את המסרים האלה הלאה. כדי לעסוק בתחום צריך באמת לאהוב תינוקות ולרצות לתת מעצמך להורים, תינוקות ופעוטות. הלימודים היו חוויה בלתי נשכחת עבורי, אלו הלימודים הכי מעניינים שהיו לי בעולם. בין אם יש לך משפחה ובין אם לא, הלימודים מכינים אותך להיות אמא יותר טובה בעתיד ובהווה, גם אם לא תעסקי בזה בסוף. זו מתנה לעצמך ולמשפחה לכל החיים.

תמי שפר

מנהלת קורס להכשרת מדריכים ומדריכת משפחות

שמי תמי שפר, נשואה ואמא לשלושה ילדים, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה, מדריכת שחייה לתינוקות, מדריכה בשיטת צעד ראשון כבר 12 שנה וכיום אני מנהלת קורסים


את דרכי בצעד ראשון התחלתי בגיל 25, מגיל מאוד צעיר האהבה שלי לתינוקות וילדים הייתה טוטאלית והרגשתי שאני לא יכולה שלא לעסוק בזה. אחרי השחרור מהצבא התחלתי ללמוד שחייה לתינוקות, במסגרת הקורס הגיע מישהי להעביר לנו הרצאה על ליווי התפתחותי של תינוקות. שמעתי אותה וישר הייתי חייבת להבין איפה היא למדה. היא סיפרה שבדיוק סיימה לימודים בצעד ראשון, ואני מיד נרשמתי גם כן. 


מאז ועד היום אני עובדת בצעד ראשון, בעבר ליוויתי בעיקר תינוקות והיום אני גם מלווה משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. בנוסף לליווי האישי שאני עושה בצעד ראשון אני גם מנהלת קורס להכשרת מדריכות. אחד הדברים שאני הכי נהנית מהם היום זה להעביר את הידע הלאה, ואני פשוט אוהבת ללמד את השיטה הזו כי אני מאמינה בה, אני רואה איך אפשר לעזור לתינוקות ולמשפחות שלמות לעשות שינוי משמעותי ובאופן מאוד מהיר. ברגע שאנחנו מבינים מה העזרה שאותה משפחה צריכה התוצאה היא כמעט מיידית. 


המטרה של העבודה שלנו היא כל כך חשובה ונעלה בעיניי שאני נהנית לעמוד מאחוריה וללמד אותה. לעזור להורות ראשונית לצלוח את המשברים, להנות מהדרך, ולחוות דברים טובים מהילדים, זו המתנה הכי גדולה שיש גם לאחרים וגם לעצמי. היום בתור אמא, זה הכיף הכי גדול שיש בעולם הזה. אם את מרגישה שיש לך משיכה לדבר הזה, לתינוקות, להורות, אם יש לך את האינטואיציה לדבר הזה, אל תוותרי על זה.

ענת פירסטנברג

מדריכת משפחות

שמי ענת פירסטנברג, אמא לשלושה בנים ומתגוררת בברצלונה ב-4 השנים האחרונות. אני בעלת תואר שני בפסיכולוגיה ובימים האלה אני מנהלת קורס להכשרת מדריכים, מנהלת תוכניות הכשרה לצוותים חינוכיים ומדריכת משפחות בצעד ראשון.

הגעתי לצעד ראשון לפני כמעט 16 שנה. לפני כן עסקתי בתחום הפסיכולוגיה ועבדתי במקלט נשים. בשלב מסוים החלטתי שאני רוצה לעשות שינוי ולעבור לעסוק בילדים ותינוקות. אני חושבת שזה פשוט הגיע מבפנים. תמיד אהבתי ילדים ותינוקות עוד מעצם היותי ילדה. ונמשכתי לתחום באופן טבעי.

אחד הדברים שהכי חשובים לי בעבודה שלי זה לתת, ובתחום הזה אני מרגישה שאני לא רק נותנת אלא גם מקבלת המון. אני לומדת דברים חדשים כל יום, מקבלת פרופורציות והבנה יותר טובה של החיים, העיסוק שלי היום פשוט מדויק לי.

אני מתמלאת מזה שאני יכולה להיות שם בשביל אנשים, להעשיר את הידע של אחרים, ולהוביל שינויים תוך הקשבה לצד השני והבנה של צרכיו. לא כל אחד צריך את אותו הדבר, והתפקיד שלי זה לעזור בצורה שתתאים לאותה משפחה או אותו ילד באופן אישי.

כדי לעסוק בתחום צריך באמת לאהוב אותו כי יש צורך כאן בהמון הקשבה, סבלנות, ופתיחות. הנתינה חשובה מאוד, אבל היא לא יכולה לקרות בלי שקודם כל נקשיב לצרכים של הצד השני ונבין היכן יושבות ההתמודדויות.

התהליך בקורסים של מכללת צעד ראשון הוא לא רק למידה של חומר, יש כאן תהליך התפתחות אישית משמעותי מאוד. הסטודנטיות לומדות להכיר את עצמן לעומק וזה יתרון משמעותי שיש אצלנו בצעד ראשון. חשובה לי ההתפתחות האישית של כל אחת ואחת מהסטודנטיות שלי, ואני נרגשת לפתוח קורס חדש.

שי זילברבוש

מייסד ומנהל מקצועי מכללת צעד ראשון

מפתח שיטת צעד ראשון, מומחה להתפתחות תינוקות וילדים ומורה בכיר לשיטת פלדנקרייז, בוגר בית הספר לשיטת פלדנקרייז בלונדון, אנגליה. ממקימי המחלקה הראשונה בארץ לרפואה משלימה בבית חולים “אסף הרופא”, מעביר סדנאות וקורסים בארץ ובעולם.

מתוך עבודה עם קהלים בוגרים וילדים למד שי על הקשר שבין התפתחות התינוק והילד למהלך חייו כאדם בוגר.

תובנה זו, בנוסף להיותו אב לשלושה ילדים הובילה אותו לפתח שיטה ייחודית להנחיית הורים ותינוקות לצורך מימוש מלוא יכולתם התנועתית וההתפתחותית של תינוקות.