fbpx
שי זילברבוש / צוות צעד ראשון

שי זילברבוש / צוות צעד ראשון

היי שי, רציתי לשאול אותך בנוגע לבני הן ה-5 חודשים. בערך מאז הלידה, השינה שלו מאוד רופפת, שטחית וקצרה. הוא לא מצליח להגיע לעומקי שינה ובפועל להרפות לקראת השינה. ההרדמות במהלך היום מאוד קשות, הוא עייף אך מסרב להירדם מיילל ולא מפסיק להתנועע במיטה. תנומות היום שלו לא עולות על 30-40 דק וגם זה בקושי. אציין כי אני מקפידה על חלונות ערות מתאימים לגילוי וגם על טקס שינה כל לילה. נוסף, הוא לא ישן על הגב בכלל. עברנו לטיולון והרגלי השינה נהיו גרועים יותר. כל שינה על הגב מלווה בקפיצות בהלה שלו שמעירות אותו. אשמח לדעת אם יש לשי עצה כלשהי בנושא כי אני די אבודה. תודה.

היי, נושא השינה בחודשים הראשונים אכן יכול להיות מתסכל, במיוחד כאשר אנחנו כל כך מנסים וזה לא מצליח. אני רוצה להציע נקודת מבט קצת אחרת.

אני מאמין שאם נספק לתינוק את הגירויים הנכונים עבורו, תואמי גיל, הקשורים בתנועה ומגע, נחשוף אותו לחוויות שונות במהלך היום, נשלב בצורה מאוזנת את האוכל, ניתן מענה נכון לבכי, התינוק ירדם כשהוא באמת עייף ובקלות.

מעבר לזה, אפשר להרים אותו על הידיים, להניע אותו מצד לצד, לאפשר לו לאזן את עצמו, לרקוד איתו. שלבי גם מגע עמוק וזמן שיעמום.

למה הכוונה? תינוק בן 5 חודשים יכול לבלות על מזרן, על הבטן, על הגב, הוא כבר יכול לנוע במרחב ההתהפכות ואפילו להתחיל לזחול.

במהלך היום אפשר להכניס אותו לתוך מנשא בד ולצאת לטייל איתו, כך גם יחווה תנועה, שקט, והרפיה וגם ירדם במידה ועייף.

שתפו: