איך נהפוך את הזמן בג’ימבורי מסתם זמן השתוללות לסביבה מאתגרת המחזקת את מערכת שיווי המשקל, מעודדת תנועתיות ואפילו תקשורת?
הכנו לכם כמה רעיונות למשחקים:
1. ישיבה על גליל – אם הוא גדול, שבו גם אתם. (אפשר להושיב גם על גליל קטן) יותר והניעו את הגליל מצד לצד, לאט. הוסיפו שיר מעניין ואפשרו להם לאזן את עצמם. נסו לעשות זאת גם מבלי להחזיק אותם. שימו לב לתנועתיות הגב, לנינוחות, לאופן בו הפעוט מאזן את עצמו, האם צריך תמיכה או מאזן את עצמו בקלות.
2. זריקת כדור, תקשורת לא מילולית – פזרו כדורים מבריכת הכדורים ומבלי לדבר (אך כן הוסיפו קולות, הפכו את זה למשחק) אספו לאט לאט את הכדורים וזרקו חזרה לבריכה. מתוך ההסתכלות עליכם הפעוטות יבינו מה עושים ויחקו אתכם. לפעמים אין צורך להשתמש במילים בשביל ללמד ולתקשר. נסו זאת בעוד תחומים. אפשר לאתגר אותם ולהניח סלסילה גבוהה ולשם יזרקו את הכדורים. הילדים ירדפו אחר הכדורים, יצטרכו לאזן את עצמם בזמן הזריקה, יעמדו על קצות האצבעות… כיף!
3. שיפוע – השתמשו במשולש הגדול שיש כמעט בכל ג’ימבורי (אפשר ורצוי להניח משהו מתחת ולהגדיל את השיפוע). אפשרו להם לטפס עד למעלה. הילדים ישתמשו בבהונות ובכפות הרגלים, בכפות הידיים, ישכללו תנועות אלו ככל שיתנסו, יתגלשו למטה או יטפסו עד הסוף וירדו מהצד השני. קראו להם מקצה השיפוע או מצאו חפץ שיעורר בהם מוטיבציה לטפס שוב ושוב, תראו כמה נחישות יכולה להתגלות ברגעים אלו.
המטרה במשחקים אלו היא לעודד תנועה, להיות בעשיה ומתוך זה יוכלו גם להגיע לשקט ונינוחות
לצפייה בסרטון:
תהליכים אלו אינם מהווים תחליף לאבחון או ייעוץ רפואי של אורתופד או רופא ילדים וניתנים ליישום רק לאחר הדרכה מעשית של מדריך מוסמך מטעם שיטת צעד ראשון. מטרתנו במידע הזה, היא לחשוף הורים לכיוונים שונים של הדרכה. סרטון זה מהווה דוגמה בלבד לאופן העבודה שלנו בשיטה ואינו מתיימר לתת מענה יסודי למצב הזה.