הגישה שלנו
לכל תינוק, ילד ואדם מגיעה ההזדמנות למקסום ההתפתחות.
אנו מאמינים כי התפתחות מוטורית, מעבר לשיפור התפקוד, מחזקת את תפיסת המסוגלות ומשפיעה בחיוב על מכלול היכולות של כל אדם.
לתפיסתנו, אין “תינוק עם בעיה” אלא רק תינוק ש”לא למד” את מה שהיה עליו “ללמוד” בשלב ההתפתחותי המסוים.
מפגש בשיטת “צעד ראשון” חייב להתקיים במסגרת חמה, נעימה ומשחררת עבור ההורה ובעיקר עבור התינוק. לתפיסתנו – כאשר תינוק אינו נינוח, אין לו אפשרות ללמידה. המטרה אם כך, היא שהמפגש יהיה תהליך מהנה, רובו באמצעות משחק, במצב שמאפשר תנאי למידה מיטביים.
לגישתנו, תינוק בוכה ולא רגוע במהלך הטיפול – לא יוכל ללמוד.
השיטה מתבססת על פיתוח של שיטת פלדנקרייז. עיקרו – אינטגרציה ייחודית ל”צעד ראשון” בהבנת הקשר בין המערכת המוטורית, תפקודי השלד והשרירים, מערכת החושים והסביבה האנושית והפיזית של התינוק.
השיטה מכירה בשונות בין תינוקות, ובודקת כיצד מתבטא הקושי של התינוק באופן אישי. אנו מאמינים כי מה שנראה כ”בעיה אופיינית”, כמו תינוק “שלא מרים את הראש” – הוא למעשה סיפור אישי לחלוטין, הכולל מרכיבים שאופייניים רק לתינוק הזה, ולא לתינוק אחר שגם הוא “לא מרים את הראש”.
אנו מציעים התבוננות על מערכת היחסים עם הסביבה, בעיקר עם ההורים, כמפתח נוסף להבנת המצב ההתפתחותי של התינוק, וההבנה כיצד ניתן לשנותו.
שיטת “צעד ראשון” מציעה הדרכה משלימה לבעיות אורגניות, שמשפרת תפקודים ומעניקה לתינוק הזדמנות לאורח חיים בריא ככל האפשר.