מכללה להכשרת מדריכים

מכללת “צעד ראשון” להתפתחות תינוקות וילדים הגדולה והוותיקה ביותר בישראל, מכשירה מדריכות לאחד המקצועות המבוקשים ביותר, ומקנה תעודה בינלאומית: “מדריכה להתפתחות תינוקות מגילאי לידה ועד שנתיים”

לאורך הלימודים, הסטודנטיות מתנסות בהעברת סדנאות ומפגשים פרטניים ורוכשות ניסיון ולימוד מעשי עם אימהות ותינוקות בכך, מפתחות את מיומנויותיהן ורוכשות ניסיון מעשי בעמידה מול קבוצה ואינטראקציה עם תינוקות והורים.
הלימודים מקנים כלים משמעותיים להדרכת הורים ותינוקות, במסגרות קבוצתיות, בסדנאות ליווי התפתחותי,
ייעוצי שינה או במפגשים פרטניים.

מאז הקמתה, הכשירה המכללה מעל 2,200 מדריכות בכל רחבי הארץ.

נפתחה ההרשמה למועדי מרץ 2022:
קורס בוקר ייפתח ב-28/3/22 ימי שני בין השעות 10:00-14:30
קורס ערב ייפתח ב-28/3/22 ימי שני בין השעות 17:00-21:30

עם סיום הלימודים אנו מציעים גם מסלול התמחויות בתחומים הבאים:
ייעוץ והדרכת שינה
הדרכה בגנים ובמשפחתונים
תוכנית טיפול ייחודית בפגים
טיפול והדרכה בבעיות שלדיות ומורכבויות יציבה שונות

מלאו את פרטיכם ויועצת הלימודים שלנו תחזור אליכם בהקדם

תוכנית הלימודים:

מכללת “צעד ראשון” מציעה חווית לימודים ייחודית, המשלבת ידע עיוני בתחום התפתחות התינוק, התחקות אחר שלבי ההתפתחות דרך שיעורים מתחום התנועה והמגע והתנסות מעשית בהנחיית הורים ותינוקות, כל זה לצד חוויה משמעותית של למידה אישית. מסלול הלימודים מכשיר את בוגריו לתת מענה לתינוק והוריו הן במסגרת קבוצתית בסדנאות להתפתחות תינוקות והן במפגשי חיזוק  פרטניים במקרים של קושי או עיכוב התפתחותי.

מסגרת הקורס:
מסלול שנתי
התוכנית כוללת שיעורים עיוניים ומעשיים
לימודים במסגרת של פעם בשבוע, 4.5 שעות כל מפגש
ניתן ללמוד גם אונליין, בשילוב הגעה באופן מרוכז לפרקטיקה מקצועית

סוג ההכשרה: בוגר קורס להתפתחות תינוקות לגילאי לידה ועד שנתיים
אנו גאים במדיניות הייחודית של המכללה המאפשרת ומזמינה את בוגריה להמשך העמקת הלימודים גם לאחר סיומם, בכל עת ללא תשלום נוסף.

הענקת תעודה מותנית בעמידה בכל חובות הקורס ובהתאם לחוות דעת מקצועית של צוות ההדרכה.

קיימת אופציה להשתלבות בעבודה במרכז “צעד ראשון”.

מבנה הקורס:

הלימודים מחולקים למספר סגמנטים הכוללים בתוכם התנסויות שונות:
התנסות חווייתית: כיצד נראה העולם מנקודת מבטו של התינוק?
חלקה הראשון של תוכנית הלימודים מציע למשתתפים חוויה מאתגרת ומלמדת, שבה הם מתנסים ולמדים באמצעות גופם כיצד תינוק מממש את אבני הדרך ההתפתחותיות מההיבט הסנסומוטורי.
החוויה מאפשרת למשתתפים לפגוש את העולם מנקודת מבטו הייחודית של התינוק: לחוות ולחוש מהם צרכיו, מהם האתגרים העומדים בפניו, מה הוא צריך על מנת להתפתח נכון וכיצד יכולה להתרחש למידה ברמה התנועתית, החושית, התקשורתית וההתנהגותית בו זמנית.

צורת למידה זו, דומה במהותה לאופן בו התינוק למד: תוך התנסות, ניסוי ותעייה, כחוויה אישית, ללא ידע מוקדם. כל אלה מפתחים אצל הסטודנט מודעות גבוהה לעצמו ולסביבה והבנה עמוקה אודות עולמו של התינוק. לימוד עיוני : שלבי ההתפתחות של התינוק
חלק זה כולל לימודים ברמה אקדמית של כל שלבי ההתפתחות של התינוק, מההיבט החושי, תנועתי, פסיכולוגי, אנטומי ועוד. צפייה מודרכת בתינוקות: להסתכל עליהם – אבל אחרת.
פן זה בלימודים, מכשיר את הסטודנט לפתח יכולת התבוננות ואבחון מעשי, בכל הרבדים ההתפתחותיים של התינוק אותם למד באופן תיאורטי עוד קודם לכן. יכולת לזהות את האיכויות בהם מתנועע התינוק, לאמוד את היכולות שלו, ובמידה ומתגלים קשיים או עיכובים- להבין מהו מקורם וכיצד ניתן למצוא פתרון המתאים לתינוק ולהוריו.

צפייה בהדרכה: כיצד עובדים עם תינוקות בקבוצה?
חלק זה כולל בתוכו שני יישומים, האחד –  לימוד מובנה של התהליכים המעשיים שפותחו ב”צעד ראשון” עבור הורים ותינוקות ללא קשיים או עיכובים מיוחדים. השני – לימוד מעשי של אופן העברת התכנים להורים בסדנה, מההיבט המתודי.
חלק זה כולל צפייה במנהלת הקורס בדרך הייחודית של הנחיית קבוצות בראייה של “צעד ראשון”.
גישת הליווי ההתפתחותי אותה פיתח שי זילברבוש – מעמידה במרכז את חשיבות העבודה עם קבוצות של הורים ותינוקות ללא קושי או עיכוב, במטרה לעודד אינטראקציה איכותית של הורה – ילד, להציע להורה דרכים למשחק משותף שיעודד התפתחות, לחזק התפתחות תקינה, ולמנוע קשיי התפתחות בעתיד.

מתוך גישה זו פותחה סדרה של תרגילים ודרכי עבודה בקבוצה. תלמידי המכללה צופים בשלב זה במדריך אשר עובד בשיטה, לומדים את התרגילים מתוך צפייה ומבינים את הרציונל העומד מאחוריהם.

צפייה בעבודה פרטנית: כיצד מאבחנים ומטפלים בעיכובים התפתחותיים?

חלק זה כולל צפייה במנהלות הקורסים הנותנות מענה לתינוק באופן פרטני במסגרת שיעורי הקורס. תינוקות אלה מגיעים לאבחון בעקבות קושי / עיכוב / חשש של ההורים, ומקבלים מענה למגוון רחב של בעיות התפתחותיות, עיכובים, בעיות אורתופדיות, צרכים מיוחדים של תינוקות פגים ועוד.
הצפייה מלווה בלימוד מעמיק של הבעיות הנידונות, הבנה כיצד שיטת “צעד ראשון” נותנת מענה ותומכת בתהליך טיפולי, בכל סוג של בעיה / קושי.

התנסות בהעברת סדנה ואבחון פרטני: רכישת ניסיון ולימוד מעשי
לאורך כל הלימודים, מתנסים הסטודנטים בהעברת תהליכים מסדנאות ושיעורים פרטיים .
כך הם רוכשים ניסיון ומשפרים את מיומנויותיו שלו בעמידה מול קבוצה, הסבר ואינטראקציה עם תינוק והורה.

תהליכי אבחון תפקודי:
במסגרת הלימודים נחשפים הסטודנטים לכלים הייחודיים של השיטה לעריכת אבחון תפקודי התפתחותי לתינוק. הסטודנטים למדים לערוך אבחון התפתחותי סנסומוטורי, השונה מהאבחון הרפואי הקונבנציונלי. הם למדים כיצד לעבוד בשיתוף פעולה עם גורמים טיפוליים שונים, על מנת לשפר ולמקסם את תהליך התפתחותו של התינוק.

לאבחון על פי שיטת “צעד ראשון” ישנם קריטריונים ייחודיים המאפשרים למאבחן בשיטה זו  הסתכלות רחבה יותר אודות התינוק, למשל:

  • אבחון השלב ההתפתחותי ואיכויותיו מבחינה מוטורית
  • אבחון השלב ההתפתחותי מבחינה חושית
  • למידת התינוק מההיבט ההתנהגותי שלו: מידת הנינוחות לעומת הבהלה, סדר היום, יכולתו להסתגל לשינויים ועוד
  • בחינת ההתאמה בין השלב ההתפתחותי של התינוק לבין גילו הכרונולוגי
  • הכרות עם הסביבה ההתפתחותית של התינוק והתאמתה לצרכיו האישיים בהתאם למאפייני ההתפתחות שלו
  • תהליך הלימוד מאפשר לסטודנטים להרחיב את יכולתם להתבוננות עצמית, דרך תהליכים אישיים ופנימיים, ומקנה להם כלים רבים לשיפור איכויותיהם הטיפוליות וההדרכתיות העתידיות

תוכנית הקורס:

  • 72 מפגשים
  • 380 שעות אקדמאיות
  • הכרות חווייתית עם שלבי התפתחות התינוק
  • הרצאות יסוד
  • צפייה בסדנאות ובשיעורים פרטיים (שלבים א,ב,ג)
  • אבחון שלב א’
  • הנחיית סדנאות ושיעורים פרטיים (שלב א’ 0-6 חודשים)
  • אבחון שלב ב’ (6-12  חודשים)
  • אבחון שלב ג’  (12-24 חודשים)
  • הנחיית סדנאות שלב ב’
  • הנחיית סדנאות שלב ג’
  • הנחיית שיעורים פרטיים שלב ב’ ו-ג’

הרצאות הניתנות על ידי צוות מרצים חיצוני בנושאים:

  • הפיזיולוגיה של מערכות השלד והשרירים
  • התפתחות מערכת העצבים, המוח והרפלקסים
  • התפתחות הקשר בין אמא לתינוק
  • דיכאון אחר לידה
  • שיווק – אבני דרך לפתיחת עסק משלב הרעיון למימוש

    תנאי קבלה:

    קורות חיים
    ראיון אישי

סיום הקורס:
בסיום הקורס מקבלים הסטודנטים תעודה בינלאומית של  “מדריך להתפתחות תינוקות”.
המצטיינים מכל קורס יוכלו להשתלב בעבודה במסגרת פעילות “צעד ראשון” בישראל ובחו”ל.
בוגרי הקורס יצטרפו לפורום בוגרי מכללת צעד ראשון אשר נותן מענה מקצועי ושיווקי לאחר סיום הלימודים.

תנאי רישום ותשלום:
ראיון אישי – 300 ₪.
דמי הרשמה – 1700 ₪ (יקוזזו מסך שכ”ל. במקרה ומועמדותו של הסטודנט נדחית, יוחזרו לו דמי ההרשמה)

טלפון להרשמה: 03-6487253
או, שלחו הודעה ליועצת הלימודים שלנו בכתובת: info@first-step.co.il

סטודנטיות ובוגרות משתפות